У циљу континуиране подршке систему образовања и васпитања ученика миграната, тражиоца азила и избеглица, Завод за унапређивање образовања и васпитања одржао је још један круг обуке од јавног интереса „Српски ко страни језик у наставној пракси“. Дводневни програм реализован је 18. и 19. октобра 2024. године у Основној школи „Соња Маринковић“ у Суботици.

Општи циљ програма јесте јачање капацитета установа и њених запослених у примени инклузивног приступа квалитетном образовању ученицима из осетљивих група (мигранти / избеглице / тражиоци азила / страни држављани) кроз јачање и унапређивање методичко-дидактичких компетенција наставника у погледу бројних садржајних, методичких, организационих и других важних питања везаних за начине и поступке рада, ради обезбеђивања квалитетнe праксе у којој настава српског као страног језика осигурава активно учешће ученика у наставним активностима, омогућава развијање академске компетенције ученика како би били у стању да прате и усвајају знања из свих наставних предмета, уз примену стратегија учења које су њима лично и културолошки блиске и олакшавају њихов даљи развој и активно учешће у друштву.

Обука је део пројектне активности коју Министарство просвете реализује у у сарадњи са имплементационим партнером Међународном организацијом за миграције (ИОМ), „Подршка ЕУ у управљању миграцијама у Србији – Унапређивање прихватних капацитета, услуга заштите и приступа образовању III“ (23-25), а која се остварује као одговор на растуће потребе наставне праксе у циљу обезбеђења подршке и стручне помоћи у реализацији наставе српског као страног језика.

Водитељке обуке биле су Дејана Милијић Субић, Виолета Влајковић Бојић.

​Стручно усавршавање и напредовање – Завод за унапређивање образовања и васпитања